Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2009. augusztus 21., péntek

A lapos tejesbodoz titka

Azt el is felejtettem mesélni, hogy tegnap megint tanultam valami újat. Nem is egy dolgot, de most csak egyet emelek ki belőle.
Akinek ez nem új, attól elnézést kérek én némely dologban olyan tudok lenni, mint a ma született csecsemő.
Ugyebár az ma már minden, médiát nyitott szemmel és szívvel figyelő, a környezetvédelem útján az első lépéseit megtevő honfitársunk előtt nyilvánvaló, hogy a tejes dobozt össze kell hajtani, és a műanyag palackokat össze kell taposni. Bár ez utóbbi most lényegtelen. Igen ám, de én amikor összehajtogatom a tejes dobozt, laposnak ugyan lapos lesz de állandóan szétnyílik, mint a kacsacsőr. Na kérem szépen én tegnap megtanultam Melinda barátnémtól, hogy hogyan hajtsuk úgy össze a dobozt, hogy az lapos és kicsi maradjon. Alábbi képsorokon igyekszem megosztani ezt a tudományt veletek.
off

... Igen, itt következtek volna a képek, de sajnos nem tudom feltenni őket a gépre, mert a hátam mögött lévő Bermuda háromszögben (előtér, Bendi szobája, Csuri szobája) eltűnt a csatlakozón zsinór. Ennek kapcsán két dolgot döntöttem el:
1.
Veszünk Tomkával egy nagy ládát, amin lakat lesz és oda betesszük, minden olyan dolgunkat, ami számunkra fontos és szeretnénk ha nem tűnne el. Ilyen pl. Tomka köntöse, papucsa, az aktuális tv újság, a fényképező csatlakozó zsinórja, a smink szütyőm stb. stb. A kulcsot pedig magunkon fogjuk viselni és senki emberfiának nem adjuk oda.
2.
Amikor elköltöznek majd egyszer a gyerekek, kiveszek 3 hét szabit, és mindent kiganajozok, fertőtlenítek, a helyükre rakom a dolgokat és utána élvezkedni fogok, hogy egy hét, egy hónap, egy év múlva is ugyanott lesz.
on

Akkor alkalmazkodva a körülményekhez megpróbálom szemléletesen leírni a procedurát és ha esetleg felbukkan az összekötő zsinór feltöltöm a képeket is.

1.
a doboz tetejének két oldalán a füleket felszakítjuk

2.
a dobozt ellapítjuk oly módon, hogy az alját felhajtjuk (tehát az alsó füleket nem szakítjuk fel, én mindig itt szúrtam el). Ekkor a doboz alját látjuk magunk felé és már lapos a dobozunk.

3.
a két hosszanti oldalt behajtjuk, de nem magunk felé, hanem hátrafelé. Így egy helyes kis zseb képződik a felhajtott dobozaljból.

4.
majd szépen felülről haladva meghajlítgatjuk a dobozt és a tetejét betűrjük az alja által alkotott kis résbe (zsebbe).

Így egy kb. 10x13 cm-s lapos bigyót kapunk, ami már csak igen kis helyet foglal el a szemetesben.

Aki követni tudta és még nem ismerte a módszert, az használja egészséggel. Aki ismerte és engem is, az pedig pironkodjon, hogy eddig nem osztotta meg velem a tudományát.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Annyira büszke vagyok rá, hogy 4 év pedagógia-oktatás leghasznosabb tudását megoszthattam veled.
Én ezt egyetemen tanultam!!!

N.E. írta...

Sziasztok Lányok (Melinda is)!
Igazán irigylem a lapcsolatotokat.
Mindenki tanul a másiktól.Van aki pörköltet tud főzni, van aki dobozt tud hajtogatni.A tudásotokat és tapasztalataitokat
pedig testvériesen megosztjátok egymással.Mindenki jól jár és bevallom még én is tanulok tőletek.
Köszi nektek!