Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2009. augusztus 12., szerda

Szigetelünk

Nem, nem a házon végzünk felújítást, arra gondoltam, hogy ismét indult a "Sziget" a hajógyári szigeten. Én magam sohasem voltam kint és ezidáig még a gyerkőcök sem említették, hogy vágyódnának a Szigetre. Természetesen a Sziget megítélésében sincs egyetértés. Van aki tűzzel, vassal irtaná és van aki utolsó vérig kiállna mellette. Bevallom ebben a kérdésben az arany középutat képviselem. Számomra nem jelent többet, mint évről évre ismétlődő jobb (pl.kistehén ) vagy rosszabb reklámkampányt a médiában és az utcán. Tőlünk elég messze van ahhoz, hogy bármiféle mellékterméke (zaj, szemét, közlekedés) zavarjon. Igaz, amikor indult még nem voltam elég rutinos és néha belefutottam a rakparton a Sziget okozta dugóba, de valójában nem zavart az a plusz negyed óra. Addig is nézegettem a Szigetlakókat. Fura egy népség. Bakancsok, hátizsákok , masíroztak a híd vagy a hév felé. Szinte minden egyforma volt rajtuk, az életkoruk, a ruházatuk, a hajuk színe, legalábbis én, a beavatatlan így láttam. Gondolom ma sincs ez másképp, bár az első szigetlakók, gyanítom ma már a gyerekeiket viszik a koncertekre és a fekete bakancs és a hátizsák is valahol a szülői ház egy eldugott sufnijában pihen.
Annak ellenére, hogy a fellépő együttesek nevei nem mondnak semmit, és mint említettem soha meg nem tapasztaltam a Sziget hangulatát, nekem azért mégis szimpatikus a kezdeményezés. Különösen, hogy ma megtapasztaltam milyen hatással van az idegenforgalmunkra. A belvárosban dolgozom, így a turisták látványa eléggé megszokott számomra, azonban ma a metrón és a földalattin sokkal többen voltak, mint idén nyáron bármikor. Vitathatatlan, hogy a sziget nagyon jó hatással van Budapest látogatottságára. A fiatalok, akik este buliznak, napközben Budapest utcáit róják és ismerkednek a nevezetességekkel. És mint tudjuk ezekre az élményekre később majd nosztalgiával visszagondoló középkorúként, ismét szívesen tűzik ki úticélnak Budapestet. Bevallom nem olvastam mostanában cikkeket, hogy a sziget szervezői, hogy állnak a költségek előteremtésével, így csak reménykedni merek, hogy a közeljövőben nem kell lemondani a megrendezéséről pénzhiány miatt, úgy mint ahogy az Kapolcs esetében volt.
Már csak azért is, mert ki tudja, hátha egyszer majd az unokámat kikísérem egy koncertre, és amíg ő valami számomra követhetetlen együttesnek csápol, én majd a nosztalgia sátorban hallgatom Zsédát, Szekeres Adrient vagy Szulák Andit.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönjük szépen a meg emlékezést.
Anyuci Apu

Névtelen írta...

Sikerült kimennem végre ebben az évben a szigetre!!(sajnos, csak egy napra) Aminek nagyon örülök és remélem, hogy a következő években is rendszeres látogatója tudok majd lenni (egy kicsit nagyobb társasággal, és egy kicsit kint sátrazni mondjuk egy hetet mert úgy lehet élvezni igazán...) Egyébként meg nagyon örülök annak, hogy nem csak a két véglet van, és van olyan aki igenis tud örülni annak, és belátja, hogy ez egy "nagy hét" Magyarország számára...

Aki rendszeresen olvassa blogodat

Erika Antal írta...

Bárcsak többen lennénk és bárcsak több hasonló rendezvény lenne. Ráférne az országra ez a bevétel :)))

Örülök és köszi, hogy rendszeresen olvasol, remélem nem okozok csalódást.