Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2009. április 14., kedd

Bankkártya / Leendő ASSISTosok figyelem!!!/

Ma nagyon elememben vagyok. Ez már a második bejegyzés. Bízom benne, hogy Húsvét hétfői kirándulásunkat megörökítő írásomból nem azt vontátok le, hogy na ez is egy jó ki iszos banda. Húsvét hétfő csak egyszer van egy évben és tanúsíthatom, hogy ilyen mértékű pálinka kóstolgatás ezen kívül csak akkor van, amikor sok száz kilométer megtétele után megérkezünk a síelés helyszínére. Na jó, alkoholizálás befejezve, most komolyabb dologról szeretnék mesélni nektek. Úgy is fogalmazhatnék, hogy komolyabb dologra szeretném felhívni a figyelmeteket.

Talán még nem említettem, hogy hogyan oldjuk meg Csibe ellátását pénzzel. Most nem arra értem, hogy honnan származik a pénz (bár elhihetitek az is bőven megérne egy misét), hanem, hogy hogyan jut hozzá. Szóval, mivel amikor kiment -és általában az ASSISTos ösztöndíjasokra ez igaz - Csibe még kiskorú volt, s mint ilyen nem lehet saját bankkártyája, így mi ezt úgy oldottuk meg (igaz már korábban, amikor Írországban bébiszittyolt), hogy az én számlámhoz váltottunk egy társkártyát a Csibe nevére. Ennek több előnye is van:
1: ha pénzt akarok Csibének küldeni, csak befizetem a számlámra.
2: ha vásárol rögtön kapok róla értesítést (Pl: így tudtam meg a Costa Ricai nyaralsá után, hogy ismét az USA-ban van, hogy kaptam sms-t, arról, hogy vásárolt valamit az átszálláskor a reptéren)
3: bármikor fel tud róla venni pénzt
4: bármikor tud vele vásárolni, akár neten, akár boltban

Nos ez utóbbi látszik most megdőlni. Eddig ugyanis bármikor akart vásárolni, neten vagy boltban, az mindig sikerült neki (kivéve, amikor beleszaladt abba, hogy a napi vásárlási limitet túllépte :)) ). A következő történt ugyanis. Meg akarta venni a ruháját, a neten fizetett, amiről én annak rendje, módja szerint kaptam értesítést. Majd alig egy perccel később ugyan azt az összeget elutasította a rendszer, amiről szintén értesítést kaptam.
Rögtön tudtam, hogy valami gubanc van, hiszen Csibe valószínű azért klikkelt újra rá a vásárlásra, mert azt az értesítést kapta, hogy nem jó valami a kártyával. Nosza hajnal kettőkor irány a net (nem könnyű az ASSISTos szülők élete sem, sose állítottam az ellenkezőjét), hogy szóljak Csibének, hogy leemelték a pénz, akármit is jelezett neki a gép. Mire kiderült, amit amúgy is gondoltam, hogy neki meg pont azt jelezte, hogy nem emelték le a pénzt. Egy telefonnal kiderítettük, hogy a következő történt. A cég nem fogad el nem amerikai bankkártyát, ezért írta, ki, hogy nem lehetséges a vásárlás. Ugyan akkor az én bankom azt érzékelte, hogy kártyás tranzakció történt és abban a minutában zárolta a pénzt. Ami most arra vár, hogy a "célállomás" elküldje a tényleges terhelést, ami jelen esetben nem fog megérkezni, mert ugyebár nem fogadta el a nem amerikai bankártyát. Így a pénz most 11 napig zárolva van és ha az idáig nem érkezik be a tényleges terhelés, akkor kerül feloldásra.
Tanulságok tehát bankkártyával kapcsolatban:
- a bankkártya egy igen jó dolog, különösen ebben a szituációban, amikor előfordul, hogy meg kell oldani, hogy valahogy pénzhez jusson a csemete külföldön
- kizárólag dombornyomott kártyát csináltassatok, ugyanis csak az alkalmas a netes vásárlásra.
- járjatok utána, hogyan jártok jobban, ha deviza számlához rendeltek társkártyát vagy ha forintoshoz (nekünk erre már nem volt időnk)
- figyeljetek oda, hogy mennyi a napi/heti/havi vásárlási limit db-ban és összegben, erről nem árt, ha tud a csemete is.
- kapjatok mind a ketten sms értesítést a tranzakciókról (nálunk valamiért csak én kapok, ez jelen körülmények között NAGYON NEM JÓ, de azért elvoltunk vele)
- mutassátok meg a csemetének hogy használhatja, netes vásárlásra, pénzfelvételre és meséljétek el nekik a felmerülő nehézségeket, (már, amiről tudtok),
- Hívjátok fel a figyelmét, hogy a vásárlásnak általában nincsen költsége, míg a KP felvétnek, mondhatni horribilis, és mivel ámerikában van, jó eséllyel szinte bármit kifizethet bankkártáyval (kivéve ezt a ruhát a neten :(( )
- legyen nála az a telefonszám, ahol letiltathatja a kártyáját, ha bármi történik vele (elhagyja, ellopják stb.)

Azt hiszem ennyi, ami nagy hírtelen a témával kapcsolatban eszembe jutott. És most leszen kedves mindenki rendkívüli módon drukkolni, hogy a pénz a 11 nap elteltével jóváíródjon a számlán ismét. Bevallom őszintén, hogy nincs nagyon kétségem, hogy ez majd megtörténik, de azért az ördög ugyebár sose alszik... így arra kérek mindenkit, hogy azért támogassuk meg ezt a projektet egy kis távszurkolással. köszönöm.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szurk, szurk.

Jelzem, az említette pálinka mennyiség az én torkomon seperc alatt lecsúszik, mivel veled ellentétben nagy rajongója vagyok a nedűnek.
Nem is értem, hogy lehetsz így a klónom... Mint tudjuk, én egy alkoholista vagyok.
Megyek is inni egy kupicával. Mert pálinka nálunk mindig van.
:)
Pussz!
klón

eniko írta...

"LATTATOK A SZAMLALOT?"
"Igen. kosz." "Es Ti LATTATOK A FEJEMET AMIKOR EZT OLVASTAM?"
"...nem."
"Addig oruljetek, en lattam."