Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2009. április 28., kedd

Iskola itt, iskola ott.

Melinda barátném biztos jól leszúr majd, hogy ilyen bejegyzést írok, de képtelen vagyok magamban tartani a mérgemet.
Úgy tűnik az sem volt elég, hogy Melindának kidurrogtam magam. Igazi barátnőként viselkedett, végighallgatta a nem túl szalonképes puffogásomat, majd ellátott számomra betarthatatlan tanáccsal. Meg is kérdeztem tőle, hogy tisztában van-e hogy velem beszél, mert ha igen, akkor tudhatja, hogy bár teljesen igaza van a mondandóját tekintve, én még sem vagyok képes azt megfogadni. Azt mondta, hogy ja tényleg, tudja, hogy én vagyok a vonal másik végén, de meg kellett próbálkoznia a lehetetlennel.
iskola itt:
Arról van ugyanis szó, hogy Bendegúz ma hozott egy igazgatói figyelmeztetőt az igazolatlan órái miatt. Bevallom, különösebben nem izgat ez az igazgatói, de az osztályfőnök azon beírása, hogy nem tud csak 3 szülői igazolást elfogadni, majd megszámozta a beírt igazolásaimat és végül javasolta az orvosi igazolás beszerzését... na EZEN úgy kiakadtam, hogy még most se térek magamhoz. Megmondom miért:
1.
Az igazolatlan órák, a nulladik órákról való 5 perces késések miatt voltak. Azokról a nulladik órákról beszélünk, amire hétfőn és kedden berendelik azokat a fiúkat, akik hetente 4x járnak edzésre (ahol este 6-ig 8-ig vannak), és hétvégén sokszor szombaton és vasárnap is meccsre. Ezeken az órákon pedig mit csinálnak? Fociznak. Mikor kezdődik az óra? Hááát az kicsit képlékeny, hol 7-kor hol 1/4 8-kor mikor hogy sikerül a kávét meginnia tanár bácsinak. Ha negyed nyolckor kezdi és mi 7 óra ötre érünk be, mákunk van, olyankor nem kap igazolatlant. Ha 7-kor kezd akkor igen. Kell még tovább magyaráznom miért sül el a fejem? Rendben, tartsuk be a 7 órát, de akkor MINDENKI tartsa be. Csak én olvastam a példamutatásról valamit a szakirodalomban?

2.
A 3 szülői igazolás a másik. Ez nem 3x3 napot jelent, úgy, mint régen, nem, összesen 3 napot. Ergo írd és mondd a 10 hónap alatt 3 nap lehet az, amit az iskola szerint képes vagyok felelősen eldönteni, hogy a gyerekem igazoltan van távol az iskolától. Ha a többi alkalmat igazolom, akkor ezt szóvá teszik vagy el sem fogadják. És tegyük hozzá Bendegúz nem lóg az iskolából, nem úgy, mint egy-két osztálytársa. Ja, hogy azok miatt szívjon az iskola, mert szerintük ezzel a korlátozással le lehet őket szoktatni a lógásról? Fantasztikus stratégia, le a kalappal! Imááádom, hogy partnernek tekintenek. Innentől nem is tartok rá igényt, ugyanis én sem tekintem őket annak.

3.
Az orvosi igazolás kérdése. Most magyarázzam el az osztályfőnöknek, hogy a mi családunk nem rohangál minden tüsszentésnél orvoshoz? Ráadásul, ha elmegyünk lehet, hogy én csak 2 napig marasztaltam volna otthon ,a doki viszont - mivel tudja, hogy a skacok nem szeretnek suliba járni - kiírja 4-5 napra. És ugyebár ha kiírja, akkor melyik az a hülye gyerek, aki elmegy iskolába ha már van igazolása. Aztán ismét jön majd az iskola és közli, hogy jaaa a gyerek annyit hiányzott, hogy osztályozó vizsgát kell tennie.

Áááá nem is bosszantom magam ezen a sok idióta bürokrácián és merev hozzáálláson. Őszintén mondom, hogy nem voltam egy egyszerű diák, de sokkal, sokkal nehezebben viselem manapság az iskola hülyeségeit, mint annak idején, pedig elhihetitek emlékezetes voltam egy-két tanár számára (pro és kontra is :)))) ).

iskola ott:
Egyébként lehet, hogy pont azért vagyok így kiakadva, mert látom a másik oldalt. És higgyétek el NEM A PÉNZEN megfizethető dolgokat hiányolom itt. Szóval ahogy azt a rövid hírekben olvashatjátok már ma 2 e-mailt kaptunk a sertés influenzával kapcsolatban. Az egyik arról szólt, hogy hogyan tájékoztatják a gyerkeket a fokozott higiéniás teendőkről. A másik pedig egy adat bekérő volt, hogy ha bármi gond van kit értesítsenek. Megjegyzem tudják ők, hogy kit, hiszen többek között ezt is bekérték tőlünk az év elején, de gondolom frissíteni szeretnék az adatbázist, hogy napra készek legyenek. A másik, amit meg kell jegyezni, hogy én a szülő, pontosan tudtam (hiszen láthatjátok a tegnapi rövid hírekben írtam is), hogy nem kell aggódnom és felesleges e-mailekkel, telefonokkal zaklatnom az iskolát, mert az iskola tesz valamit és én arról értesítést fogok kapni.
Ja és ne feledjem, tették ezt ugyebár a következő befektetéssel:
- egy valaki bepötyögte a levelet
- majd ugyan ez a valaki, megnyomott egy "küld" gombot és máris 800 szülőnél landolt a levél.

Ezzel szemben itthon?
- egy valaki megírja a levelet ( 2x vagy 3 x egy évben, L'ville-ből megszámoltam, 72 tájékoztató levél jött eddig, tartalmát tekintve az eseményekről való tájékoztatáson keresztül, a követett irányelvekig mindenfélével)
- kinyomtatja egy papírra
- majd sokszorosítja
- majd megint, mert a gyerek elfelejti odaadni vagy elhagyja

Csak nekem tűnik az előbbi költség, idő, és energia befektetés szempontjából hatékonyabbnak?
Szóval szerintem, ha a kedves mélyen tisztelt pedagógusok, inkább a tanítással foglalkoznának, az igazgatók meg azzal, hogy legyen a XXI.században egy informatikai háttér (ismét csendben jegyzem meg informatika szakos gimnáziumban) akkor talán egyikünknek sem lógnának rongyokban az idegei. Itt említeném meg, hogy akad az iskolában olyan tanár is , akit imádok (és a gyerekek is), mert normális és nincs elájulva a saját fontosságától, csupán teszi a dolgát szeretve ezeket a mások által kezelhetetlennek titulált gyerkőcöket.
Ismét elnézést kérek a kirohanásért, én megpróbáltam, tényleg... sajnos nem ment. Őszintén sajnálom és a bejegyzés ellenére is bánt, hogy ma már képtelen vagyok a pedagógusok mögé állni teljes szívvel lélekkel, pedig igyekszem...még egy kicsit... aztán már talán elballag mindkét gyerekem és többet nem kell majd ilyesmivel foglalkoznom.

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Édesem, nem szúrlak le, de felhívnám a figyelmedet egy-két dologra:
alapvetően nem ismerem Bendi iskolájának összetételét a gyerekek és a szülők szempontjából, de valószínűnek tartom, - és most nem akarok megsérteni senkit - hogy ti bizony a szellemi elithez tartoztok.
Biztos van egy csomó olyan szülő, aki bár kedves és bűbáj, egyszerű, mint egy barlangrajz. Hogy miért fontos ez? A kommunikáció miatt. Az bizony nem ért másból, csak a papír-alapúból.
Vagy lehet, hogy nincs is internetük. Van ilyen. De ha van is, lövése sincs a gépről.
Kérdem én, ha Tomkának kellett volna levezényelnie az elmúlt egy évet számítógép-vezérelten, ment volna? Láttátok volna azt a 72 db emailt? Kétlem.
Az iskola nem alapozhat az olyanokra, mint te, ha közben 800 másik be sem tudja kapcsolni a gépet.
Bendi tesiórájában viszont abszolút egyetértek veled, ezt már telefonban is mondtam. Baromság nyúzni nulladik órában, ha közben edzésre jár és meccsre. De ehhez neked kellene bemenned a tantóbácsihoz...

Kitartás, a ygerek lassan elballag és akkor vége... :)
klón

eniko írta...

Ok, nem teljesen ertek most egyet a Melindaval...szoval az sajnos igaz, hogy a suliban a "szellemi elit"-hez tartozunk, de ez nem volt mindig igy. Ezt Te nem tudhatod ugyebar, de biztosithatlak hogy a suli fenysebesseggel megy a sullyesztobe.
Akar milyen koszivunek is hangzik, egyszeruen nem tudok semmi sajnalatot erezni azok a szulok irant, akik nem kepesek a netet hasznalni. Megha az en draga egyetlen Apukam is a csoport egyik kepviseloje. Hanyszor mondtak az okosak, hogy haladni kell a korral...Igazuk volt. Ha a szulok es az iskola nem kepesek lepest tartani es valtoztatni a haszontalan es ozsdi szokesaikon, akkor az iskola megerdemli azt a szinvonalromlast amit most tapasztal.
Es akkor hogy tovabba belemnjunk a problema gyokereibe...miert hianyzik a legtobb gyerek? Mert alapvetoen nem butak, es rajottek, hogy TELJESEN FOLOSLEGES nehany tanar orajan bent ulni. En szegyenlem magam, hogy olyan iskolaba jarok, ahol az angol tanarom kijelenti, hogy IDEZEM "szar az eletem, inkabb halnek meg a francba". Tovabba, az egesz tanterv felelmetesen regi, allitom 50 eve nem frissitettek. Egyszeruen nem alkalmazhato a mai vilagban a "tudas" amit kapunk. Sajnos a "regi" jelzo alkalmazhato a legtobb pedagogusra is...Es itt ne azt mondom, hogy problemam lenne az idosebb tanarokkal. A-a. A tapasztalat azt kene hogy mutassa, hogy ezek a tanarok "bolcsebbek" es tanultabb pedagogusok. Hah, hat nem az en iskolamban. Unalmasak, erthetetlenek, "porosak" (tudom, ez nem szo) es ebbol kifolyolag SEMMI tiszteletet nem elveznek a diakok koreben. Az egyetlen ok amiert EN nem logok, hogy ezeket a tanarokat nagyon nem erdekli mit csinalsz oran. Igy ha valaszthatok, hogy oran olvasom a konyveimet es nem kapok igazolatlant, vagy otthon es kapok, hat inkabb maradok az elso variacional.
Es, hogy oszinte legyek, amit itt leirtam csak kb 4 mondat a 100 oldalas esszebol amit errol tudnek alkotni...Borzalmasan bant, hogy idaig zullenek az iskolak. (nem csak Magyarorszagon, mielott valaki azzal jonne, hogy sznob lettem) Es bar ezerszer elhataroztam, hogy NEM_ER_DE_KEL ez a dolog, DE IGEN. Nem fogok bolond es "naiv ifjusag abrandozik" cimu igeretekkel jonni, de konyorgom, ha egy 18 eves leteszi a voksat az erdektelen allaspont mellet semmi az eg vilagon nem fog valtozni. Na nem mondom, hogy igy fog. De abban egyet erthetunk, hogy probalkozassal drasztikusan novelheto a pozitiv atalakulas lehetosege.

Erika Antal írta...

Ajjaj ez az én kislányom, előkészíti a talajt magának. Remélem a tanárai nem buzgó olvasói a blogomnak. Azt az egyet is, aki volt, sikerült rögtön az elején elriasztanunk innen :((
Sztem mindkét hosszú megjegyzésben van igazság. Melinda, igen, igazad van erre én nem gondoltam, hogy nem mindenki net felhasználó. Csibének meg abban van igaza, hogy ezzel ma már nem lehet takarózni, elvégre Csibe már majdnem végzős, így a statisztika szerint elvileg nekik vannak a legöregebb szüleik. A fiatalabb szülőknek meg már illenék legalább az e-mailt kezelni.
De nem igazán szeretnék ennek itt most több helyet szentelni, úgy érzem, hogy a másik fél nélkül csak üres hőbörgéssé lesznek ezek a gondolatok. Ráadásul annyira összetett a téma, hogy egy külön blog indítását is megérné. :))

Unknown írta...

Megértem, amit Csuri írt, és szívből kívánom, hogy egyetlen tanárja se olvassa ezt a blogot vagy a megjegyzéseket!! :)))
Jé, már csak 39 nap!!! :)))))

Erika Antal írta...

gonosz :)))

eniko írta...

Haha, hat igen perpillanat talan egyetlen olyan tanarom aki olvassa a blogot, de nem biztos. O pedig a legnagyobb kivetel a fent leirtak alol, es batran allithatom hogy buszken megallna a helyet Lville-ben.
Amugy pedig ha a tobbiek olvassak is, el tudom kepzelni, hogy esetleg tudjak hogy igazam van...kellemetlen.
De jobb, ha inkabb nem olvassak lol. Legalabbis nem most. Anyanak is megmondtam, hogy nem vagyok olyan megfontolatlan bolond, hogy addig hoborogjek vagy probaljak meg valami nagyobb lelegzetvetelut tenni amig kozepiskolaba jarok.

jeee tenyleg 40 nap ala mentunk? nemmondjatok?????? 39 nap es punch in the face Melinda amiert emlekeztettel ;)
love,
Csurika

:D:D:D:D