Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2009. szeptember 27., vasárnap

Megesz a sárga irigység.

Pénteken megvettem Csurinak és két barátnőjének a jegyet Dublinba.

Egy icike-picikét sem vagyok irigy, de tényleg, egy iciri-picirikét sem, ha jól meggondolom egyáltalán nem vagyok irigy....

DEEEEEEEE IIIIIIIIGGGGGGGGGGGEEEEEEEENNNNNNNNN NAGYON, NAGYON, NAGYON IRIGY VAGYOK, én is menni akarok, én is menni akarok, én is menni akarok!!!
Na jó összeszedem magam és értelmes felnőtt módjára viselkedem.
Kulturáltan, ahogy az elvárható tőlem.
Komolyan, ahogy az egy anyához illik.
Felelősen átgondolva a dolgokat.....
ÉN IS MENNI AKAROK, ÉN IS MENNI AKAROK, ÉN IS MENNI AKAROK!!!!
Na ez nem sikerült, de majd most tényleg. Szóval mennek a csajok, mert December 9-én nyílt nap van a Trinity College-ban, és szétnéznének, hogy mennek arrafelé a dolgok. Hát menjenek. Petra, Csibe barátnője, aki szintén megy és, akinek az anyukája hasonlóan Írország fan, akárcsak én, és ő is otthon eszi a kefét, akárcsak én :)), szóval Petra bement az igazgatónőhöz elkéredzkedni. Persze Csibe nemsokára mehetett raportra és hallgathatta a hegyi beszédet, hogy ez micsoda luxus (az, de akkor is hadd menjen), és hogy miért nem itthonra jelentkezik, mennyivel jobban járna, mert itthon ingyenesen szerezhetné meg a diplomát. Erre Csibém csendben megjegyezte, hogy ez mind igaz, de neki az is fontos, hogy milyen tapasztalatokra tehet szert az egyetemi évek alatt, és azt hiszem itt vége is szakadt a beszélgetésnek.
Ismét eszembe jutott ezzel kapcsolatban valami. Mit gondoltok túlzott elvárás lenne egy pedagógustól, hogy ezt a kérdést úgy közelítse meg, hogy elmondja ugyan a véleményét az ügyről (anélkül, hogy a tanulót az az érzés kerítené hatalmába, hogy itt most erőteljesen rá akarják valamire beszélni), de például meghallgathatná, hogy hogyan tervezi az az önfejű nebuló a saját verzióját és mondjuk esetleg élhetnének - ha már nem segítenek - az általa szerzett információkkal, hátha mást is érdekelne az ügy?
Például ilyen naiv álomképek lebegnek a szemem előtt: hogy létezne egy pedagógus egy középiskolában, aki a végzős diákokat egy csoportba gyűjtené és megbeszélnék, hogy ki, hova, merre tovább? Felosztanák a feladatokat és közösen néznének utána minden, a tanulókat érdeklő lehetőségnek, még akkor is, ha ez esetleg nem egy belföldi tanintézmény felé irányul. Na jó ébresztő, ilyesmivel nem terheljük a tanerőket.
Minden esetre Csibikém tudja, hogy egyetlen dologgal tud megvígasztalni, ha felvásárolja nekem az összes zöld manót és Guiness-es pólót, bögrét, kulcstartót és minden egyéb haszontalanságot,amit a dinka turistáknak tartanak az O’Connell Street sarkán a Carroll’s-ban. Ja és haza hozza nekem a tizensokadik Ír zenét tartalmazó CD-t.

Na jó összeszedtem magam és most már a holnapi vizsgámra koncentrálok. Elképzelni sem tudom, hogy fogok átmenni, jelenleg úgy érzem, hogy az előadás címén kívül sok minden nem maradt a fejemben, annak ellenére, hogy vasárnap elolvastam az anyagot. És ha végeztem a vizsgával, akkor arccal a szakdogák felé. De könyörgöm lehet így koncentrálni holmi szakdolgozatokra, amikor a gyerekem Írországba megy… na megyek és megnézegetek egy pár Ír képet…

6 megjegyzés:

Vivi írta...

Az én véleményem szerint a tanárnak van a legkevesebb joga beleszólni a diákja életébe/jövőjébe/döntésébe.Neki nem tök 8,hogy ki hol szeretne tanulni? Juj,de nem szeretem a tanárokat....:) Az ötleted szuper,máshol működik is,ebben az országban szerintem befuccsolna.

Cat(harine) írta...

Nálunk nagy szó volt, ha valaki külföldi egyetemre ment, külön presztízs-harc folyt az osztályfőnökök között, hogy kinek hova veszik fel a gyerekeit. Nem irigylem a gyerekét annak a tanárnak...

kisrumpf írta...

Tanárok, na hiszen. Gimi után (1985) az osztálytársam számítástechnikát akart tanulni. "Ámítástechnika az fiam!" - okította ki az osztályfőnk. A srác jelentkezett máshová, félszívvel csinálta, kirúgták, amikor utoljára hallottam róla, postás volt Miskolcon... Biztos nem volt egy szent a fiú, de mi van, ha mégis számítástechnikát tanult volna... vajon most hol lehetne?

Ahelyett, hogy büszke lenne az a nő a diákjára... nem értem!

S amúgy Erika, szinte látom magam előtt, ahogy toporzékolsz :-)

Kalappal a vizsgákhoz!

Cat(harine) írta...

Azon gondolkodom, hogy ez is tipikus magyar habitus... Úgysem sikerül, úgysem neked való, minek az, maradj csak a seggeden, meg ne mozdulj...

Névtelen írta...

Ez a viselkedes annyira tipikusan magyar, hogy amikor anno tizenakarhany eve vegzoskent toltogettem a tovabbtanulasi lapot a balatonalmadi kettannyelvu gimnaziumban a KUTYA se segitett nekunk azzal, hogy tobb lehetoseget tarjon elenk, mint amit a kek/szurke felsooktatasi tajekoztatoban talaltunk. Szerintem joggal elvarhattuk volna, hogy ha mar nemzetkozi kapcsolatokkal, tanarokkal rendelkezo kettannyelvu gimnazium es angolul folyekonyan beszelo 19 evesek (akkoriban ez meg ritkasag volt!), akkor segitsenek nekunk kulfoldi lehetosegek utan kutatni. Akkortajt meg nem volt internet ugyebar es igencsak nehez lett volna ralelni barmilyen osztondijra. Azota is erzek ezzel kapcsolatban egy kis neheztelest, pedig amugy sok jo emlekem van a sulirol es megegyszer odamennek, ha ujra kene kezdeni. Enikonek kivanom, hogy talaljon valami tuti lehetoseget es szert tehessen a vagyott tapasztalatra az egyetemi evek alatt :)

Erika írta...

Vivi: azért voltak (és talán még vannak olyan tanárok, akik (pozitív) hatással lehetnek az életpályádra. Azért reménykedjünk :))

Cat(hrine): igen ilyesmire emlékszem én is, ezért nem értem a dolgot.

Moni: Na EZÉRT nem lettem tanár (pedig szerettem volna), mert átéreztem ezt a felelősséget és bevallom, hogy nem vállaltam... néha sajnálom...szerintem szerettem volna...a gyerekeket :)))

Névtelen: meglepődtem azon, amit írtál, azt hittem, hogy legalább ilyen sulikban akadt valaki, aki támogatta az ez irányú érdeklődést. Csurinak átadom az üzenetet :))