Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2009. szeptember 3., csütörtök

Ezen nem tudom túltenni magam

Az idei ASSISTosok kezdenek belelendülni a blog írásba. Így reggelente visszaállt a régi rend és az új bejegyzéseiket szoktam olvasni és jókat derülni rajtuk. Persze nem kell mondanom, hogy mennyivel másabb "kívülállóként" követni az eseményeket. Valahogy olyasmi lehet, mint amikor az ember nagyszülő lesz. Már nem az övé a felelősség és így felhőtlenül élvezkedhet az unokáival. Szinte biztos, hogy Ágiék, Katiék halálra aggódják magukat olvasva a kezdeti nehézségekről, ahogy tettem ezt én is egy évvel ezelőtt. Én azonban, most már tudva, hogy pár hét és elcsitulnak a dolgok, és beáll a rend, abszolút képes vagyok átadni magam a szórakozásnak. De mi az, amin ennyire nem tudom túltenni magam? A szokásos természetesen, a tanárok.
Egyszerűen nem lehet elmenni szónélkül amelett, ahogy minden lány meglepetten és nagy örömmel veszi tudomásul, hogy a tanárok, milyen kedvesek, segítőkészek és közvetlenek. Nem megy a fejembe, hogy ez miért nem megy nálunk is.
Mindenki aki már túl van a gyereknevelésen vagy éppen nyakig benne van, tapasztalhatja, hogy ezzel a nagyon nehéz feladattal (a nevelés) kapcsolatban van egy tényleg általános és örökérvényű igazság. Mégpedig az, hogy a példa a legragadósabb. Biztos tapasztaltátok már, hogy el lehet érni erőből dolgokat /nekem is sikerült sokszor :)) /, de az igazán ütős és maradandó az, amit példaként maga előtt lát a gyerek és jószántából követi azt. Nem értem, hogy egy ember, aki arra tette fel az életét, hogy gyerekeket oktasson, miért gondolja azt, hogy hatalmi pozícióból, jobban, maradandóbban át tudja adni a tudást, az értéket a rábízottaknak? A leírtakból és Csibe elmeséléséből is az jön le, hogy ezeknek a tanároknak nincsenek fegyelmezési gondjaik, jó elismerem kis létszámú osztályokról van szó, de lássuk be hallatszott már ki olyan teremből is csatazaj, ahol osztott létszámban zajlott az óra. Az, hogy mernek embernek mutatkozni, hogy közel engedik magukhoz a diákjaikat, nem csorbítja a tekintélyüket sőőőt gyanítom jobban figyelnek rájuk, mint a távolságtartó magatartáshoz szokott hazai kollégáikra. Én is képes voltam annak idején egy-egy "emberi" tanáromnak a kedvéért a csillagokat lehozni az égről / a többit viszont az őrületbe kergetni :)))/ . És a diákok ma is így működnek, elég csak hallgatnom Csibe lelkendező beszámolóit az osztályfőnökéről és Bendi durrogását legújabb, szigorú matektanáráról.
Biztos úgy tűnik -és olvasva a hasonló témájú bejegyzéseimet, teljesen jogos a felvetés - hogy én egy amolyan tanárgyűlölő, hangulatot szító szülő vagyok. Nem, nem gondolom, hogy így lenne. Igaz, az alapbeállításom mindig is diákpárti volt ezt sosem tagadtam. Nem, nem vagyok tanárgyűlölő, hasonlóan képes vagyok rajongani a gyerekeim egy-egy tanáráért, ahogy azt ők is teszik. Bevallom azonban, hogy a hatalmi pozícióból tárgyaló, saját véleményében és igazságában megingathatatlan tanárokkal nem tudok mit kezdeni... vagyis de, azonnal reakciós leszek tőlük, és higgyétek el nem esik jól. Sokkal jobban érezném magam, ha esténként nem horror történeteket, hanem vidám iskolai történeteket kellene hallgatnom.
Amúgy jövő héten szülői, két dolgot szeretnék majd megemlíteni, de már napok óta azon gondolkozom, hogy mennyit ártok a gyerekeimnek azzal, ha felemelem a hangom valami ellen, ami teljesen abszurd, illetve, hogy egyáltalán elérek-e valamit... hát majd meglátom.
Én jövő héten megkezdem az utolsó évemet az egyetemen. Kicsit furcsa és szokatlan a gondolat, hogy mi leszünk a végzősök. Persze, mivel az egyetem is csak siralmas helyzetben lévő oktatási rendszerünk része könnyen lelhető kapcsolódási pont a fenti témához . Idéznék egy csoport társam mai e-mailjéből:
" Egy kérés: akinek majd lesz EU-s ismeretekhez anyaga, vagy már van, őt szeretném megkérni, dobja már át, mert azt hallottuk, szívatni fogja a népet az, aki ezt tanítja!"
Igen, elképzelhető, hogy ez történik majd mert nálunk, mint tudjuk "arra kíváncsiak, mit tudunk és nem arra, amit nem" és ezt buzgón gyakorolják is az arra feljogosítottak.
Húú most lehet, hogy megint komment csúcsot fogunk dönteni. Emlékeztek, amikor tavaly hasonló témában írtam, milyen parázs vita kerekedett? Igaz én nem bánom, hajrá osszuk meg a véleményeinket, abból akár valami jó is kikerekedhet :)))).

3 megjegyzés:

Vivi írta...

Abszolút egyetértek minden szavaddal. A lényeg az,hogy a diákot jól meg kell szívatni.3 ált.iskolába volt szerencsém járni,az egyik egyházi volt.Nem szerettek a tanárok:)Az általános iskolás elsős,másodikos osztályfőnököm sem szeretett,mert anyu nem nyalizott neki.Gimiben csak a matektanárom volt hülye.Kinevetett minket,ha valamit nem értettünk.Az egyetem meg egy külön fejezet.Ott csak egy kód vagyok,ami ha nem tetszik a professzornak megbuktat.Volt olyan tantárgy,ahol 200 emberből 70 ment át...És itt most lehet mondani azt,hogy így legalább kihullik az alsó réteg.De ez szemétség lenne.Tudom,hogy a 130 emberből legalább 100 becsületesen tanult,mindent megtett,hogy legalább görbüljön.
A hazai egyetemek közül az SZTE a legmocskosabb.
Erika,azt még nem is írtad,hogy te hova jársz? Vagy ez titok?:)

Erika Antal írta...

Ülsz? Az SZTE-re :))))). Na jó vicceltem, de tényleg az SZTE BMI (ex Havas féle suli)kihelyezett tagozata.
Csak egy icipici adalék ahhoz amit állítasz. Én, mint államilag támogatott hallgató félévente 110 ezer Ft-t fizetek, a költségtérítéses hallgatók, mondjuk átlagban az elmúlt években 190 ezret fizettek. Ehhez képest egy szocreálnál is szocreálabb épületben folyik a tanítás. Az elmúlt 5 évet 4 teremben nyomtuk le. Büfé, könyvtár nincs. Kréta és toll nincs, amivel a tanárok a táblára írhatnának, fénymásolni nem lehet. Ezzel szemben Szegeden az egyetem csilivili stb.stb. Ilyen körülmények között elképzelni nem tudom hova lesz az a rengeteg pénz, amit befizetünk itt Pesten :))))
Ez csak az anyagi oldala a többiről most nem beszélek, pedig lenne ám mit.
Te ezekszerint az SZTE-re jársz? Mert egyébként azok a tanárok tanítanak minket is :)))

Vivi írta...

Hát ez vicces.:D Igen,SZTE-s vagyok (csak ÁJK-s).De volt "szerencsém" a győri egyetemhez is. :) A mi főépületünk szuperül néz ki,ám a híres Zoltán utcai épület kb olyan lehet,mint amiről te is írsz. Bátyám Juhász Gyulás és a Közművelődési Tanszékhez tartozik,gusztustalan helyen vannak az órái. Hogy hová megy el a pénz? Ki kell valamiből fizetni a rektort meg a dékánt...:D
Én is tudnék még mesélni. :)