Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2009. november 19., csütörtök

Válasz Hadunak

Igen, sejtettem, hogy a rádiós bejegyzésem egy kicsit felszínesre sikerült és egyáltalán nem tükrözte a véleményemnek csupán csak egy szeletét. Őszintén szólva nem akartam túlságosan mélyen vájkálni a dologban, már csak azért sem mert személy szerint valóban nem érint érzékenyen az ügy. De így jár a rest, írhat újra a témáról. Ugyanis Hadu kommentjére (ld. Egyszer végetér c. bejegyzésemnél) ehelyütt szeretnék válaszolni.
Drága Hadu! Szinte minden mondatoddal egyetértek. Nincs ma Magyarországon épelméjű ember, aki megkérdőjelezné a leírtak miatti felháborodásod jogosságát. Én sem teszem. Számtalan hasonló jelenségről lehetne "beszélgetni", említést tenni.

Tegnap azonban csupán a rádiók megszűnésének okán szerettem volna írni pár sort . Mivel ismersz, így tudhatod, hogy nem vagyok az a könnyesen betelefonálgató típus. És vad rádió őrült sem vagyok. Részemről a rádió hallgatás napi 35-40 percre korlátozódik, amíg beérünk Pestre. Ezt a rövid időt az utóbbi hónapokban a Piritóssal töltöttem, amiről az a véleményem, hogy magasan verte a többi hasonló műsort. És igen, hiányozni fog reggelente a három pasi dumapartija.
Én sem értek egyet a megszűnés körüli őrülettel, de ne felejtsük el, és ez szent meggyőződésem, hogy azok az emberek, akiket Te említettél jelentős részét képezik a megszűnt rádiók hallgatóságának. Ti. ők otthon vannak. És szerintem sok nyugdíjasnak és kényszerűségből munkanélkülivé váltnak jelentettek társaságot ezek a rádiók.
Egyetértek azzal is, hogy elég nagy baj, ha valakinek a társadalmi kapcsolatait a rádióhallgatás helyettesíti, de nem mindenki olyan szerencsés, mint, mi hogy tartalmas családi és társadalmi életet élhet. Ismered a régi mondást, hogy mi kell a népnek: cirkusz és kenyér. Ez a cécó a cirkusz része volt, a kenyérről, meg nem a rádióknak kellene gondoskodni :))).
Tételezzük fel, hogy minden törvényesen zajlott (bár meg lennék lepve, ebben az országban semmi nem zajlik törvényesen, különösen a közbeszerzések és pályázatok nem ), még ebben az esetben is lehetett volna, ha akarják, megoldást találni, ha ennyi hallgatónak fontos volt ezeknek az adóknak a működése. De ez senkit nem érdekelt, magyarán mindenki, aki tehetett volna valamit lesz.rta azokat az embereket, akik szerették ezeket a műsorokat. Mint ahogy lesz-rják azokat a problémákat is, amelyeket Te említettél.
Az is lehet, hogy nincs igazam, ettől még ma reggel nekem is bőszen kapcsolgatnom kellett a rádiót, hogy találjak egy megfelelő műsort (nem találtam, de majd belehallgatok, az általad javasoltakba).
Összegezve, tegnapi bejegyzésem célja az volt hogy felhívjam a figyelmet, nem is , inkább, hogy emlékeztessek rá, hogy mennyi ember szórakozását szüntették meg- mivel csak felszínesen ismerem a sztorit, így - most nem firtatnám milyen okból.
És nem utolsó sorban, hogy feljegyezzem, hogy 2009. november 18-án milyen médiatörténeti pillanatnak voltunk tanúi. És igen, azt is vállalom, hogy valamennyire én is részese voltam az őrületnek, hiszen életemben először reggel 6-tól éjfélig végig hallgattam egy adó minden műsorát. És igen, nagyon felkavaró és lehangoló élmény volt, amikor 20 másodperccel éjfél előtt lekeverték a hangokat a stúdióból és csend lett...
És bevallom, hogy azt éreztem akkor, amit Rákóczi Feri mondott, hogy ha már így történtek a dolgok, akkor jó, hogy ott voltam és tanúja lehettem. És ez az, ami pontosan tükrözi, hogy mi a véleményem erről a hisztériáról.

7 megjegyzés:

Balage írta...

Önkéntelenül is kommentálásra ösztönöz ez az írás. Korábban már írtam pont erről a témáról.(http://href.hu/x/amwr)

Szóval kenyér kell és cirkusz a népnek ? Most fordított a helyzet: "Mikor kevés a kenyér, sok a cirkusz." Ez egy pécsi graffiti...

Tény, hogy mindkét rádiü 12 lvig pályázás nélkül birtokolta a sávszélességét, ami alapból ellentétes a médiatörvénnyel. (Kötelező évenkénti pályáztatás)

Az, hogy kinek adatik meg a tartalmas családi vagy társadalmi élet, az adott embertől függ, nem feltétlenül "a sorstól". Mindenki maga választja meg az élete menetét. Egy nyugdíjas is lehet aktív tagja a társadalomnak, még ha csak néha eljár sakkozni a panel tövébe.

A hallgatók érdeke már rég nem kérdés; amikor a Petőfi rádióról minden értelmes műsort eltüntettek, nem volt ekkora cirkusz, pedig ott igazi értékek vesztek oda. Divatzenét ezután is fog játszani legalább öt rádió, de ismeretterjesztő műsort nem fognak leadni, erre fogadok. Nem csak arról van szó, hogy én milyen különleges vagyok e tekintetben, hanem az összehasonlításról. Kettős mérce...

Ráadásul az emberek 12-13 éve tökéletesen elvoltak Sláger és Danubius nélkül is. Úgyis lesz más.
10 év múlva az egészet mindenki elfelejti, mert ez nem maradandó, nem ér meg ennyit. Aki most a leghevesebben nyüszít, az fogja a leggyorsabban elfelejteni ezt az egészet. Cirkusz, az mindig van.
Egyszer nem ártana ha ez a sok ember gondolkodni is tudna legalább egy kicsit.

Unknown írta...

Én csak nagyon halkan jegyezném meg, hogy a Danubius zenei stílusa már elég régen a "megszokott-unalmas-agyonjátszott és pocsék" skálán mozgott.
Én is csak pirítóst hallgatok, mert a srácok nagyon jók, és kellemesen kevés a zene. 10:00-kor viszont szigorúan jön a Juventus vagy a Petőfi.
Szerintem kifejezetten jó, jhogy kicsit felrázták őket, és figyelmeztették, hogy nem szabad ellaposodni.
A Slágerről nem tudok nyilatkozni, mert Bocskorék miatt nem hallgattam.

Évi írta...

Anyukám szólt,hogy milyen klassz ez a blog. :)

Erika írta...

Szia Évi! Örülök, hogy csatlakoztál hozzánk. Képzeld Viviéknél pont fordítva volt, náluk Vivi hívta fel az anyukája figyelmét a blogra. Remélem nem okozok majd csalódást és jól szórakozol vagy éppen csak kikapcsol egy kicsit, amíg olvasod a blogot.

Bálázs: válasz a blogban :)

ViviS írta...

Ez így volt, bizony.:) Viszont én Évi blogját is olvasom ám.:)

Erika Antal írta...

Rákerestem és amint lesz időm én is bepótolom az elmaradást.

Névtelen írta...

Elnézést mindenkitől, kicsit ellustultam.Ennek ellenére, ha késve is, de megemlítem, hogy pontosan 2 hónapig tartott a "médiatörténeti pillanat ", ugyanis január 18.-tól visszatért minden az eredeti kerékvágásba, ismét hallható az éterben a "feribalázsjani" és "gáborlajosprocesszor". Örülök, hogy ha csak rövid időre is, de érezhettem azt az űrt, amit maguk mögött hagytak és amit csak saját magukkal lehetett betömni, mert a tömegek szava nagy úr, főleg, ha a "hallgatottság" és "nézettség" furcsa, néha kissé ködös, de annál inkább pénzben kimutatható mutatói úgy kívánják. Annak is örülök, hogy részese lehetek az evolúció újabb tekervényének, a homoprimitívnek.UFF Hadu