Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2008. szeptember 10., szerda

Murphy és az ő hülye törvényei.

Tegnap végre beszéltünk Csurival telón. Lassan egy hónapja a testem részévé vált a mobilom, viszem mindenhova... tényleg mindenhova. Fent említett úr törvényeinek igazolására, mikor nem volt nálam 5 percre? Na, amikor Csibe hívott! Jellemző. Lett ám nagy kapkodás, amikor láttam, hogy keresett. Mindjárt azt is megosztom veletek mit beszéltünk, de előbb el kell mesélnem, hogy amennyire örültem a beszélgetésnek és megnyugodtam, hogy hallhattam a hangját, olyan lelkiismeretfurdalást okozott, hogy a 10 perc lejárta után (ennyit tudtunk beszélni) jöttem rá, hogy nem adtam át a telefont Tomkának. Szörnyűűűű volt látni a csalódottságát, főleg, mert nagyon is tudtam, hogy mit érezhet. Rémes volt. Ha agyon csapott volna azt is megértettem volna. De hála az égnek az én drágám nem egy haragtartó típus és hamar megbocsájtott, biztos látta, hogy ez most nagyon bánt. Meg is fogadtam, hogy, amint lesz skype, ő lesz az első, aki beszél Rozival és annyit, amennyit akar. Cica, ne haragudj még egyszer :( !
Szóval úgy sikerült beszélnünk, hogy Csibe talált valamilyen lehetőséget a neten olcsóbb beszélgetésre és úgy hívott fel. Remélem nem csináltunk horribils számlát. Persze azért elmesélem, hogy az én, egyébként igen talpraesett gyerekem, írt egy e-mailt a gmailemre, hogy akkor most hívjam ha van időm, mert neki van pár perce. Szerintetek tudja, hogy nálunk 6 órával később van és bár valóban elég sűrűn ülök a gép előtt, de azért nem mindig? Nekem némileg produktívabbnak tünt volna ha dob egy sms-t. De nem baj, majd megszokjuk, hogy kell ezt csinálni :))).
Örülök, hogy írt pár sort a blogjába, mert itt tipródtam, hogy mit csináljak, elmeséljem-e azokat az infókat, amiket mondott vagy hagyjam meg neki a dicsőséget, de így megoldódott ez a dolog és én kiegészítem őt a hallottakkal. Tehát:
arrafelé történt rovatunk:
  • Mint ahogy azt olvashattátok az eddigi legnagyobb felfedezés, hogy arrafelé is vannak okosak (smart), sőőt Csibém azt mondta, hogy itt mindenki okos. Úgyhogy itt a negyedik hét a negyedik jótéteménnyel. Idézném Csurit szószerint: " ez az év arra lesz jó, hogy az egóm nem lesz olyan nagy, itt mindenki okos" :))). Ha így haladunk egy szentet kapok visssza :)))
  • Aztán arrafele is vannak kevésbé szimpatikusak. Van 3 diák, egy országból mentek, akiket, annyira nem kedvel Csibém, mert maguk között állandóan spanyolul beszélnek és a US történelem órákon csak a saját történelmüket erőletetik. Szegények nem tudják, milyen ellenséget szereztek :)).
  • Aztán arrafele érdekesek az órák. A mi porosz rendszerünkben nevelkedett és abban túlságosan szabad gondolkodásúnak találtatott Csibém is egy kicsit furcsálja az állandó dícsérgetést és az egy gondolat boncolgatását egy órán keresztül. Még nem találja a fogódzókat, hogy mi az, ami igazi visszajelzés és mi az, ami csak támogató dícséret. De meglesz az neki hamarosan és akkor jaj mindenkinek arrafelé:)).
  • És hát az egója. Arrafelé ugyanis nem csak ő beszél az órákon, ( nem úgy , mint itthon). Hát bizony ezt is szokni kell. Egyszerűen fantasztikus lesz ez az év. Már ezalatt a rövid idő alatt is pont azokat a pontokat találta meg a rendszer, amit gyengíteni és azokat, amiket erősíteni kell. Eddig csak hittem, de most már tudom is, hogy rengeteget fog taunlni, fejlődni MINDEN szempontból. Most már kezdem érteni miért mások, akiknek megadatik egy ilyen lehetőség.
  • Úgy tűnik arrafelé nincs szülői. Naná elég nehéz lenne Laura / ő Csuri szembe szomszédja és francia/ szóval Laura anyukát átrángatni Franciaországból, Antal anyukát Magyarországról egy összeröfire. De!!!! mégis mindenről tudunk. E-mailek és levek tömkelege érkezik különböző tájékoztatással és ott a parents net, ahol bármit megtudhatunk, osztályzatok, órarend, tanárok, osztálytársak, háztársak, edzőtársak, események, fényképek minden, minden. Ezt most azért emeltem ki mert tegnap szülőin voltam Bendegúznál és volt némi észrevehető halvány eltérés a két tájékoztató között.
És akkor jöjjön:
itthon történt rovatunk:
  • Szóval szülőin voltunk. Bendi új ofője szimpatikus vidám fickó, akárcsak korábbi osztályfőnöke. A különbség talán a szemük csillogásában van, utóbbiéban némileg megtört a fény az osztállyal eltöltött 4 év alatt. :)). De Misi bá' hatalmas kezdeti lendülettel veti bele magát a közös munkába... ez az osztály szerencséje. Immáron tizenegyedszer hallgathattam végig a nagyjából felolvasott házirendet. Jó sok papírt írtunk alá / végre egy közös pont a két iskolában / és bemutatkoztak az új tanárok. Elméletben rendkívül kedves mindegyik és nagyon helyesnek tartja az osztályt... mondom, elméletben. A második szülőin már közel nem szokott ilyen kedélyes hangulat uralkodni. Pedig tanúsíthatom, hogy a kölkök is, a tanárok is azonosak. Nagyon, nagyon kíváncsi lennék, hogy abban a rendszerben, amiben most Csuri tanul, mit kezdenének egy olyan osztállyal, mint Bendegúzéké.
Elismerem, hogy ezzel az osztállyal nem egyszerű. Álljon itt igazolásként Bendikém tegnapi kijelentése, miután megállapította, hogy 3 számtech. óra lesz egymás után:
- Három számtech? -hüledezett - annyit végig aludni se tudok ! --> no komment, majdnem agyon /helyesbítek, agy helyen / vágtam. És ebből a fajtából van vagy 20-25 a 36(!) fős osztályban.
Éééés természetesen reggel én világosítottam fel a 9 éve iskolába járó gyerekemet, hogy az a három csak kettő, mert az egyik német óra lesz, és lesz kedves bepakolni a német cuccát is. Úgyhogy ma gyakorolni fogjuk az órarend olvasást.
  • Persze Isten nem ver bottal éjjel baromi rosszul volt a gyerek egy este elfogyasztott rántott csirkétől / nem én csináltam/, így reggel csak a harmadik órára ment be, tovább csökkentve az esélyt a számtech óra végig alvására.
  • Tegnap betévedtem... na jó nem bírtam megálni és berontottam egy Alexandra könyvesboltba. Atya világ még az illatát is imádom a könyvesboltoknak. Volt már rá példa, hogy 20,-Ft-tal a zsebemben, mentem be egy ilyen üzletbe, eltöltöttem két órát bent, csupán mert becsalogatott a könyvek illata, ahogy elmentem a bolt előtt. Ha én gazdag lennék.../ mondá Tevje a tejes ember/, szóval ha gazdag lennék, akkor olyan, de olyan könytárat csinálnék otthon... tényleg, a szombati gazdagokról szóló sorozatban még sose láttam, hogy bármelyik is a repőlgépe, háza, kocsija, jachtja mellett a könyvtárával is dicsekedett volna...pfújj ez gonosz volt... nem vonok le messzemenő következtetéseket, az olyan lenne, mintha savanyú lenne a szőlő... mert az is :))))
    Ja és, hogy mit vettem? Terrrrrmészetesen két angol könyvet. Az egyik a 2b or not 2b, mindenkinek meg kell lenni. Sírva röhögök a példamondatokon. A másik a Kis angol nyelvtan, íszonyat jóóó nyelvtani összefoglaló. Egy csekk megint nem lesz feladva, de nem baj, mert ha annak idején is csekkre és nem angol könyvekre költöttem volna a pénzt, akkor most nem dolgoznék itt, és a Csuri se lenne kint, és még kitudja mi minden nem történt volna és nem történik még ezután meg.
  • Ma elviszem a számító gépet doktor bácsihoz, hogy alkalmassá tegye a skypolásra. Így előfordulhat, hogy a következő napokban nem frissítem a bejegyzéseket. Tudjátok, hát, hogy nem hűtlen lettem csak otthon nem tudok írni és a munkahelyén meg ritkán engedheti meg magának az ember, hogy blogozzon. De nem maradtok le semmiről, ígérem, hogy minden említésre méltó eseményről beszámolok, amint tudok. Commentekre válaszolok, mert az belefér a munkaidőmbe is ti. gyorsan irok :)))).
ÉÉÉS TESSÉK BUZGÓN KLIKKELNI ne mondjátok már nekem, hogy 14-n hoztátok össze ezt a több, mint ezer látogatást!!! :))))

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Én is kiváncsi leszek, hogy Csuri mennyire fog megváltozni!!! És persze, hogy mi lesz avval a hires "CsurEGO-val":D:D
Az a kérdésem lenne, hogy Csurinak most akkor van a gépén skype-ja????
Amúgy Misi bá tényleg aranyos, kedves??? Mert kinézetre laza, meg ilyenek, de vajon, hogy fog birni az osztállyal????
És ti hogy vagytok????
Puszi

Erika írta...

Hali!

> Én is kiváncsi leszek, hogy Csuri mennyire fog megváltozni!!! És persze, hogy mi lesz avval a hires "CsurEGO-val":D:D

szerintem, nektek nem lesz észrevehető a változás, talán képes lesz másokat is meghallgatni

> Az a kérdésem lenne, hogy Csurinak most akkor van a gépén skype-ja????

Most már van :) eniko.antal4 a skype neve

> Amúgy Misi bá tényleg aranyos, kedves??? Mert kinézetre laza, meg ilyenek, de vajon, hogy fog birni az osztállyal????

Tényleg aranyos, de szerintem megeszik

> És ti hogy vagytok????
most már hogy tudunk beszélni, jól

Legközelebb vedd fel a telódat :))

Erika

N.E. írta...

Szia!
Köszi,neked is és a barátnődnek is,hogy Balázst bíztatjátok.
Bizony- bizony, hova tűntek a "jó" barátok.Szerintem egy igazi barátnak néha-néha akad 5 perce a másikra.Főleg, hogy tudom sokan olvassák a blogot.

Névtelen írta...

bocsi ez csak egy demo bejegyzés