Hírek röviden

ASSISTOSOK FIGYELEM!
Az ASSIST-tal kapcsolatos hasznos információk a blog első felében találhatók, leginkább a 2008 július és szeptember vége közötti részen. 2008 szeptemberétől a bejegyzésekben arról olvashattok, hogyan éltük meg/át azt az évet, amit Csuri Amerikában töltött.






2008. augusztus 19., kedd

Felhívott !!!! ...294

Felhívott a Csibe!!!! Ledarálta a következő szöveget:
"Sziamostnemtudunkbeszélnimertmástelójárólhívlak
megkértemazassis
tosokathogyírjanaknekedanevemben
balázsaztmondtakivagyakadvahogy
nembeszéltünk
ezérthívlakmajdholnapbeszélünkamikormegérkeztem
acsa
ládhozszia"
Ezt így, amúgy Csurisan, annyit tudtam csak kinyögni, hogy én nem...(mármint nem vagyok kiakadva, na jó egy kicsit rossz, de hogy ki lennék akadva az némi túlzás) és azt hogy OK. szia!
Hát első beszélgetésnek a tengerentúlról azért nem rossz, igaz? Vagy nem? Nem baj holnap este már tudunk hosszabban beszélni, addig meg már csak kibírom.

Meg KELL tanulnom tisztességesen angolul nincs mese. Ezt a nagy tanulságot vontam ma le azután, hogy felvettem a kapcsolatot Csuri host családjával. Sajnos az egész történetet nem tudom elmesélni, mert olyan is olvassa a Blogot, akinek még nem kéne erről tudnia, de ígérem, hogy, amint lehet, minden részletet megosztok veletek.
A lényeg, hogy muszáj volt SMS-t küldenem Carmelnek, az anyukának. Mintegy negyed órás babrálás után összerakosgattam a megfelelő szavakat ( Melinda barátném, virtuális vállveregetésben részesített ezért a teljesítményemért), majd elküldtem lesz, ami lesz alapon.
Jól felkészültem arra az esetre, ha lenne oly elvetemült a címzett és az SMS-ből tévesen azt a következtetést vonná le, hogy nekem szóban is megy az angol,és felhívna, hogy ezt a fontos dolgot személyesen beszéljük meg. Cédula hegyeket készítettem a zsebembe, amire a kulcsszavakat írtam, persze, hogy a nyelvtannal mi lesz azt nem tudtam. Minden esetre vert a víz már a lehetőségére is, hogy esetleg nekem itt perceken belül angolul kell megnyilatkoznom, és az még semmi, egy született amerikait kell mintegy 10000 km-nyi távolságból megértenem az éteren keresztül.
Hála az égnek nem így történt. Hamarosan megérkezett a válasz SMS, melyben elnézést kér, és a következő fontos szavakat olvastam: vakáció, barát, haza stb stb. Ok én levontam a megfelelő következtetést, összeraktam az ő mondanivalóját: Szabin vannak (ezt mondta is a Csuri), majd megoldják, amiért írtam pont kész, ügy elintézve.
Azonmód válaszoltam nagy megkönnyebbüléssel, hogy ezt így írásban el tudjuk intézni, hogy nagyon tenkjú a segítségért és, hogy további klassz vakációt, miegymás.
Majd elővettem ismét a válasz SMS-t gyönyörködni, hogy megértettem egy IGAZI, ÉLŐ angol szöveget, majd elhűlve vettem tudomásul, hogy az üzenetben a következő áll: a családi pihenést meg kellett szakítani, mert az egyik barátjuk meghalt, de mindent megoldnak stb.stb.stb.
Szerintetek milyen érzés volt, rádöbbenni, hogy én további klassz vakációt kívántam nekik? És most következhetett angolul az exkuzálás, rendkívül sajnálom, ami a barátjukkal történt és, hogy szorri a dont ándersztendért, dehát az angolom....Azonnal jött a válasz, hogy dont vöri, és kalm dávn minden rendben van és lesz.
Szóval MEG KELL TANULNI ANGOLUL és kész, nem akarok még egyszer belefutni ilyenbe.
Nincs más írni valóm ez űberelt minden mai történést.


2 megjegyzés:

kisrumpf írta...

Nincs semmi baj a dologgal, csak mindent egy kicsit ráérősebben kellene csinálnod :-). Relax!

Erika írta...

Igen, PONTOSAN ez volt a hiba. Rémisztő a gondolat, hogy ilyen hülye zizegős öreglány leszek, ki kell dolgoznom valami terápiát... mondjuk fél év Írország? :)))))